#1 Dzisiaj 11:13:38

 lowca97

Administrator

Zarejestrowany: 2010-02-06
Posty: 10
Punktów :   
WWW

INFO-warto zerkanac

EŚLI CHCECIE COŚ ZNALEŹĆ TO NACIŚNIJCIE CTRL + F I WPISZCIE
METIN2PLAYER (21:08) Tylko jeden :-/


Tarcze

Marzysz o dobrej tarczy ale nie wiesz ile obrony ona daje? Chcesz ulepszyć przedmiot ale nie wiesz co potrzebujesz? Ciekawą Cię bonusy występujące w tarczach? Dzięki temu poradnikowi dowiesz się wszystkiego.

Bojowa tarcza. Prędkość poruszania się -2%. Wymagany lvl 1. Można kupić ją u NPC w 1 i 2 mieście. Cena 400yang. Również można ją wydropić z moobów w 1m oraz w v2.
+0 - +3

+1 - +9 cena ulepszenia - 600y

+2 - +15 cena ulepszenia - 1,200y

+3 - +21 cena ulepszenia - 2,500y

+4 - +27 cena ulepszenia - 5,000y

+5 - +33 cena ulepszenia - 10,000y

+6 - +39 cena ulepszenia - 20,000y

+7 - +45 - potrzebne do ulepszenia 2x żółć niedźwiedzia +, cena ulepszenia - 30,000y

+8 - +51 - potrzebne do ulepszenia futro białego tygrysa, cena ulepszenia - 45,000y

+9 - +57 - potrzebne do ulepszenia 2x zużyty czarny uniform+, cena ulepszenia - 75,000y

5kątna tarcza. Prędkość poruszania się -6%. Wymagany lvl 21. Tarcza dropi z moobów z 3 miasta (tereny gildyjne, obszar przeklętych zwierząt). Można ją również wydropić w v2.
+0 - +5

+1 - +11 cena ulepszenia - 1,000y

+2 - +18 cena ulepszenia - 2,000y

+3 - +26 cena ulepszenia - 4,000y

+4 - +34 cena ulepszenia - 8,000y

+5 - +42 - potrzebne do ulepszania kawałek zepsutej zbroi, cena ulepszenia - 13,000y

+6 - +50 - potrzebne do ulepszania ezoteryczny przewodnik +, cena ulepszenia - 20,000y

+7 - +58 - potrzebne do ulepszania nieznany talizman i rybia ość, cena ulepszenia - 40,000y

+8 - +66 - potrzebne do ulepszania małż i 2x szpon skorpiona, cena ulepszenia - 70,000y

+9 - +74 - potrzebne do ulepszania małż i 2x księga klątw, cena ulepszenia - 120,000y

Czarna okrągła tarcza. Prędkość poruszania się -10%. Wymagany lvl 41. Tarcza dropi z wężów na pustyni. Można ją również wydropić w v2
+0 - +7

+1 - +17 cena ulepszenia - 1,200y

+2 - +27 cena ulepszenia - 2,500y

+3 - +37 cena ulepszenia - 5,000y

+4 - +47 cena ulepszenia - 10,000y

+5 - +57 - potrzebne do ulepszania 2x nogi pająka, cena ulepszenia - 20,000y

+6 - +67 - potrzebne do ulepszania 2x księga klątw +, cena ulepszenia - 30,000y

+7 - +77 - potrzebne do ulepszania biała perła i 2x kawałek płótna+, cena ulepszenia - 45,000y

+8 - +87 - potrzebne do ulepszania niebieska perła i 2x kawałek lodu+, cena ulepszenia - 90,000y

+9 - +97 - potrzebne do ulepszenia krwawa perła i pazur walczącego tygrysa, cena ulepszenia - 150,000y

   Tarcze: sokola, lwia, buddyjska, smoka. Prędkość poruszania się -6%. Wymagany lvl 61. Tarcze dropią ze wszystkich moobów w v2.
+0 - +7 Odporności: wojownik, sura, ninja, szaman - +1%.

+1 - +11 Odporności: wojownik, sura, ninja, szaman - +2%. Cena ulepszenia - 1,200y

+2 - +17 Odporności: wojownik, sura, ninja, szaman - +3%. Cena ulepszenia - 2,500y

+3 - +25 Odporności: wojownik, sura, ninja, szaman - +4%. Cena ulepszenia - 5,000y

+4 - +35 Odporności: wojownik, sura, ninja, szaman - +5%. Cena ulepszenia - 10,000y

+5 - +47 Odporności: wojownik, sura, ninja, szaman - +7%. Potrzebne do ulepszania: sokola, lwia, buddyjska - 2x kawałek zepsutej zbroi.
Smoka - 2x nogi pająka, cena ulepszenia - 20,000y

+6 - +65 Odporności: wojownik, sura, ninja, szaman - +9%. Potrzebne do ulepszania: sokola, lwia, buddyjska - 2x ezoteryczny przewodnik +.
Smoka: 2x księga klątw+, cena ulepszenia - 30,000y

+7 - +87 Odporności: wojownik, sura, ninja, szaman - +12%. Potrzebne do ulepszania: sokola, lwia, buddyjska - 2x nieznany talizman i rybia ość.
Smoka: 2x płótno i biała perła, cena ulepszenia - 45,000y

+8 - +115 Odporności: wojownik, sura, ninja, szaman - +15%. Potrzebne do ulepszania: sokola, lwia, buddyjska - małż i 2x szpon skorpiona
Smoka: niebieska perła i 2x róg lodowego wieloryba, cena ulepszenia - 90,000y

+9 - +153 Odporności: wojownik, sura, ninja, szaman - +20%. Potrzebne do ulepszania: sokola, lwia, buddyjska - 2x księga klątw i małż.
Smoka: krwawa perła i 2x pazur walczącego tygrysa, cena ulepszenia - 150,000y

Bonusy w tarczach:
- Silny przeciwko diabłom max 20%
- Silny przeciwko zwierzętom max 20%
- Silny przeciwko nieumarłym max 20%
- Silny przeciwko mistykom max 20%
- Silny przeciwko pól - ludziom max 10%
- Energia życiowa max 12pkt
- Siła, zręczność, inteligencja max 12pkt
- Szansa na blok ciosu skierowanego w ciało max 15%
- Szansa na odbicie ciosu skierowanego w ciało max 15%
- Szansa na podwójne wyrzucenie yang max 20%
- Niewrażliwa na omdlenie oraz na spowolnienie

Słowniczek:
v2 - drugi loch pająków, obszar płatny, żeby tam wejść kupujemy przepustki w IS.
IS - Item Shop
NPC - non player character. Postać którą nie sterują gracze.
Mooby - potwory które atakujemy bo zdobyć DOŚ.
METIN2PLAYER (20:55) Nie ma nic :-(


Górnictwo i alchemia

1. Co to jest górnictwo?
Górnictwo  jest jedną z umiejętności standardowych, które są dostępne dla wszystkich klas postaci, wszyscy mogą z niej korzystać.
Górnictwo rozwija się czytając księgi o nazwie „przewodnik po górnictwie”, a wyglądają one tak:  Niestety umiejętność ta nie działa jeszcze na polskim metinie. Kolejne jej poziomy powinny zwiększać szansę na wydobycie rudy oraz jej ilość przy każdym kopaniu.

2. Kilof – najważniejsza rzecz dla każdego górnika.
Jak pewnie większość wie, nic się nie wykopie bez odpowiedniego narzędzia. Jest nim kilof, który możemy nosić od 30 poziomu, a nabędziemy go za 80 tysięcy yang u drwala Deokbae, który znajduje się w drugim mieście w tym miejscu:

Wygląda on tak:

Kilof możemy również nabyć od innych graczy, lecz zapewne będą oni chcieli więcej pieniędzy za niego.
Narzędzie te, podobnie jak wędka, ma punkty, które zdobywa się podczas każdej próby wydobycia rudy. Gdy osiągniemy już odpowiednia ilość, możemy ulepszyć nasz kilof o jeden poziom (dla dociekliwych: na +1 potrzeba 6 tys. pkt., na +2 - 12 tys., na +3 - 24 tys., na +4 - 48 tys., na +5 - 96 tys., na +6 - 192 tys., na +7 - 384 tys., na +8 - 768 tys., a na +9 - 1536 tys.) . Podobnie jak w przypadku rozwijania samego górnictwa, ulepszanie kilofa jeszcze nic nie daje na polskim metinie, powinny być z tego takie same korzyści jak z rozwoju górnictwa. Ulepszyć kilof można u drwala, u którego się go nabyło. Oczywiście, tak jak w przypadku ulepszania wszystkich innych przedmiotów, również drwalowi może się to nie udać.

3. Dobra, mam już czym kopać, co teraz?
Jeśli mamy już swój własny kilof, powinniśmy rozpocząć poszukiwanie jakiejś żyły. Wygląda ona mniej więcej tak:

W grze mamy 12 rodzajów żył, lecz nie wszędzie znajdziesz każdą z nich. Oto rodzaje żył wraz z ich występowaniem:
- żyła miedzi – pierwsze i drugie miasto
- żyła srebra – pierwsze i drugie miasto
- żyła złota - pierwsze i drugie miasto, dolina Seungryong oraz pustynia Yongbi
- żyła białego złota - dolina Seungryong, pustynia Yongbi, góra Suh-Han oraz świątynia Hwang (na środku doliny)
- żyła ametystu - świątynia Hwang, góra Suh-Han oraz Doyum Paper
- żyła diamentu – pierwsze i drugie miasto, dolina Seungryong, pustynia Yongbi oraz góra Suh-Han
- żyła skamieniałego drzewa – pierwsze i drugie miasto
- żyła ebonitu – drugie miasto, dolina Seungryong, pustynia Yongbi oraz góra Suh-Han
- żyła jadeitu – drugie miasto, dolina Seungryong oraz pustynia Yongbi
- żyła kryształu - świątynia Hwang, pustynia Yongbi oraz góra Suh-Han
- żyła niebiańskich łez - świątynia Hwang, pustynia Yongbi, góra Suh-Han oraz Doyum Paper
- sterta muszli (wydobywa się z niej kawałki perły) – dolina Seungryong, pustynia Yongbi oraz góra Suh-Han

Wszystkie te żyły bardzo podobnie wyglądają. Gdy już znajdziemy żyłę, której szukaliśmy, należy wziąć kilof do ręki zamiast broni (np. klikając na niego prawym przyciskiem myszy) i kliknąć na żyłę lewym przyciskiem. Gdy nasza postać skończy kopać na czacie ujrzymy informacje, czy coś wydobyliśmy, czy też nie. Następnie musimy ponownie kliknąć na żyłę, i tak aż ona zniknie (znika po kilku minutach) lub nam się znudzi.


4. Co mogę zrobić z rudami, które już wykopałem?
Rudy mogą nam być potrzebne do niektórych misji lub po prostu sprzedania innemu graczowi i zarobieniu na tym trochę pieniędzy.
Większość graczy jednak potrzebuje rud, aby je przetopić. Gdy chcemy przetopić jakaś rudę, musimy mieć 100 sztuk danej rudy, dowolny kamień duszy +0, +1 lub +2 oraz 3 tys. yang. Wyjątkiem jest diament, do którego otrzymania potrzebujemy tylko 100 sztuk rudy diamentu oraz 10 tys. yang.. Przetapiać możemy u alchemików gildyjnych, każdy ma jedną specjalizację. Każdą rude możemy przetopić u każdego alchemika, ale u tego od danej rudy mamy 60% na przetopienie, a u innych jedynie 30%, więc opłaca się poszukać tego odpowiedniego. Alchemik wygląda tak (wraz ze swoją pracownią):

Przetopy możemy wkładać do biżuterii, ale najpierw trzeba w niej zrobić otwory diamentem, co może się niestety nie udać (przeciągamy diament na naszyjnik, kolczyki lub bransoletkę). Dany minerał można umieścić tylko w biżuterii wykonanej z tej samej substancji (np. ebonit w ebonitowych kolczykach).
Do każdej części biżuterii możemy włożyć po 3 przetopy. Każdy z nich zwiększa podstawowy bonus, który otrzymujemy z tego przedmiotu (np. w ebonitowych kolczykach zwiększa się bonus do siły oraz życia, a nie bonusy dodatkowe takie jak szansa na trafienie krytyczne/przeszywające itp.). Jeśli umieścimy w nim 1 minerał, otrzymujemy dodatkowe 10% bonusu, przy drugim dostajemy kolejne 10% ( w sumie 20%), a przy trzecim jeszcze 20% (w sumie 40%). Przetopy znikają po określonym czasie z biżuterii, od ostatniego, który włożyliśmy. Trzeci umieszczony przetop znika po 6 godzinach noszenia, drugi po kolejnych 12, a pierwszy po następnych 24.

METIN2PLAYER (20:52) 4 Jest lepiej.


Buty



Skórzane buty. Wymagany lvl 1. Możemy je kupić u NPC w 1 i 2 mieście za cenę 500 yang.
+0 - obrona +1, prędkość poruszania się 2%
+1 - obrona +1, prędkość poruszania się 3%, cena ulepszenia 600y
+2 - obrona +1, prędkość poruszania się 4%, cena ulepszenia 1,200y
+3 - obrona +1, prędkość poruszania się 5%, cena ulepszenia 2,500y
+4 - obrona +1, prędkość poruszania się 6%, cena ulepszenia 5,000y
+5 - obrona +1, prędkość poruszania się 7%, cena ulepszenia 10,000y
+6 - obrona +1, prędkość poruszania się 9%, cena ulepszenia 20,000y
+7 - obrona +1, prędkość poruszania się 11%, potrzebne do ulepszenia 2x futro tygrysa, cena ulepszenia 30,000y
+8 - obrona +1, prędkość poruszania się 13%, potrzebne do ulepszenia 2x kłąb, cena ulepszenia 45,000y
+9 - obrona +1, prędkość poruszania się 15%, potrzebne do ulepszenia zużyty czarny uniform+, cena ulepszenia 75,000y

Bambusowe buty. Wymagany lvl 9. Buty dropią ze wszystkich moobów w 1 mieście.
+0 - obrona +2, prędkość poruszania się 2%, odporność na ogień 1%
+1 - obrona +2, prędkość poruszania się 3%, odporność na ogień 2%, cena ulepszenia 600y
+2 - obrona +2, prędkość poruszania się 4%, odporność na ogień 3%, cena ulepszenia 1,200y
+3 - obrona +2, prędkość poruszania się 5%, odporność na ogień 4%, cena ulepszenia 2,500y
+4 - obrona +2, prędkość poruszania się 6%, odporność na ogień 5%, cena ulepszenia 5,000y
+5 - obrona +2, prędkość poruszania się 7%, odporność na ogień 6%, cena ulepszenia 10,000y
+6 - obrona +2, prędkość poruszania się 9%, odporność na ogień 7%, cena ulepszenia 20,000y
+7 - obrona +2, prędkość poruszania się 11%, odporność na ogień 8%, potrzebne do ulepszenia 2x skóra tygrysa, cena ulepszenia 30,000y
+8 - obrona +2, prędkość poruszania się 13%, odporność na ogień 9%, potrzebne do ulepszenia 2x kłąb, cena ulepszenia 45,000y
+9 - obrona +2, prędkość poruszania się 15%, odporność na ogień 10%, potrzebne do ulepszenia zużyty czarny uniform+, cena ulepszenia 75,000y

Drewniane buty. Wymagany lvl 17. Buty dropią z moobów w 1 mieście i z dzikusów w 2 mieście.
+0 - obrona +2, prędkość poruszania się 2%, odporność na błyskawice 1%
+1 - obrona +2, prędkość poruszania się 3%, odporność na błyskawice 2%, cena ulepszenia 600y
+2 - obrona+2, prędkość poruszania się 4%, odporność na błyskawice 3%, cena ulepszenia 1,200y
+3 - obrona+2, prędkość poruszania się 5%, odporność na błyskawice 4%, cena ulepszenia 2,500y
+4 - obrona+2, prędkość poruszania się 6%, odporność na błyskawice 5%, cena ulepszenia 5,000y
+5 - obrona+2, prędkość poruszania się 7%, odporność na błyskawice 6%, cena ulepszenia 10,000y
+6 - obrona+2, prędkość poruszania się 9%, odporność na błyskawice 7%, cena ulepszenia 20,000y
+7 - obrona+2, prędkość poruszania się 11%, odporność na błyskawice 8%, potrzebne do ulepszenia 2x skóra tygrysa, cena ulepszenia 30,000
+8 - obrona+2, prędkość poruszania się 13%, odporność na błyskawice 9%, potrzebne do ulepszenia 2x kłąb, cena ulepszenia 45,000
+9 - obrona+2, prędkość poruszania się 15%, odporność na błyskawice 10%, potrzebne do ulepszenia zużyty czarny uniform+, cena ulepszenia 75,000y

Buty wyszywane złotem. Wymagany lvl 23. Buty dropią z dzikusów.
+0 - obrona +3, prędkość poruszania się 2%, odporność na??
+1 - obrona +3, prędkość poruszania się 3%, odporność na??, cena ulepszenia 600y
+2 - obrona +3, prędkość poruszania się 4%, odporność na??, cena ulepszenia 1,200y
+3 - obrona +3, prędkość poruszania się 5%, odporność na??, cena ulepszenia 2,500y
+4 - obrona +3, prędkość poruszania się 6%, odporność na??, cena ulepszenia 5,000y
+5 - obrona +3, prędkość poruszania się 7%, odporność na??, cena ulepszenia 10,000y
+6 - obrona +3, prędkość poruszania się 9%, odporność na??, cena ulepszenia 20,000y
+7 - obrona +3, prędkość poruszania się 11%, odporność na??, potrzebne do ulepszenia 2x skóra tygrysa, cena ulepszenia 30,000y
+8 - obrona +3, prędkość poruszania się 13%, odporność na??, potrzebne do ulepszenia 2x kłąb, cena ulepszenia 45,000y
+9 - obrona +3, prędkość poruszania się 15%, odporność na??, potrzebne do ulepszenia zużyty czarny uniform+, cena ulepszenia 75,000y

Skórzane buty. Wymagany lvl 29. Buty dropią ze wszystkich moobów w 2m.
+0 - obrona +3, prędkość poruszania się 3% ,odporność na strzały 2%
+1 - obrona +3, prędkość poruszania się 4%,odporność na strzały 4%, cena ulepszenia 1,000y
+2 - obrona +3, prędkość poruszania się 5%,odporność na strzały 6%, cena ulepszenia 2,000y
+3 - obrona +3, prędkość poruszania się 6%,odporność na strzały 8%, cena ulepszenia 4,000y
+4 - obrona +3, prędkość poruszania się 8%,odporność na strzały 10%, cena ulepszenia 8,000y
+5 - obrona +3, prędkość poruszania się 10%,odporność na strzały 12%, potrzebne do ulepszenia?? cena ulepszenia??
+6 - obrona +3, prędkość poruszania się 12%,odporność na strzały 14%, potrzebne do ulepszenia 2x ogon skorpiona, cena ulepszenia 20,000y
+7 - obrona +3, prędkość poruszania się 16%,odporność na strzały 16%, potrzebne do ulepszenia??, cena ulepszenia??
+8 - obrona +3, prędkość poruszania się 18%,odporność na strzały 18%, potrzebne do ulepszenia 2x szpon skorpiona i małż, cena ulepszenia 70,000y
+9 - obrona +3, prędkość poruszania się 20%,odporność na strzały 20%, potrzebne do ulepszenia małz i ?? cena ulepszenia ???

Złote buty. Wymagany lvl 34. Buty dropią z bestialski łucznik, Jin - Hee, orki, dzikusy.

+0 - obrona +4, prędkość poruszania się 3%, max wytrzymałość +20
+1 - obrona +4, prędkość poruszania się 4%, max wytrzymałość +30, cena ulepszenia 1,000y
+2 - obrona +4, prędkość poruszania się 5%, max wytrzymałość +45, cena ulepszenia 2,000y
+3 - obrona +4, prędkość poruszania się 6%, max wytrzymałość +70, cena ulepszenia 4,000y
+4 - obrona +4, prędkość poruszania się 8%, max wytrzymałość +100, cena ulepszenia 8,000y
+5 - obrona +4, prędkość poruszania się 10%, max wytrzymałość +150, potrzebne do ulepszenia ??, cena ulepszenia ??
+6 - obrona +4, prędkość poruszania się 12%, max wytrzymałość +230, potrzebne do ulepszenia 2x ogon skorpiona, cena ulepszenia 20,000y
+7 - obrona +4, prędkość poruszania się 16%, max wytrzymałość +330, potrzebne do ulepszenia rybia ość i ??, cena ulepszenia 40,000y
+8 - obrona +4, prędkość poruszania się 18%, max wytrzymałość +??, potrzebne do ulepszenia małż i 2x szpon skorpiona, cena ulepszenia 70,000y
+9 - obrona +4, prędkość poruszania się 20%, max wytrzymałość +800, potrzebne do ulepszenia małż i ??, cena ulepszenia 120,000y

Buty z brązu. Wymagany lvl 39. Buty dropią z orków i moobów na pustyni.
+0 - obrona +4, prędkość poruszania się 3%, ochrona przed trucizną 1%
+1 - obrona +4, prędkość poruszania się 4%, ochrona przed trucizną 2%, cena ulepszenia 1,000y
+2 - obrona +4, prędkość poruszania się 5%, ochrona przed trucizną 3%, cena ulepszenia 2,000y
+3 - obrona +4, prędkość poruszania się 6%, ochrona przed trucizną 4%, cena ulepszenia 4,000y
+4 - obrona +4, prędkość poruszania się 8%, ochrona przed trucizną 5%, cena ulepszenia 8,000y
+5 - obrona +4, prędkość poruszania się 10%, ochrona przed trucizną 6%, potrzebne do ulepszenia 2x amulet orka, cena ulepszenia 13,000y
+6 - obrona +4, prędkość poruszania się 12%, ochrona przed trucizną 7%, potrzebne do ulepszenia 2x ogon skorpiona, cena ulepszenia 20,000y
+7 - obrona +4, prędkość poruszania się 16%, ochrona przed trucizną 8%, potrzebne do ulepszenia rybia ość i 2x igła skorpiona, cena ulepszenia 40,000y
+8 - obrona +4, prędkość poruszania się 18%, ochrona przed trucizną 9%, potrzebne do ulepszenia małż i 2x szpon skorpiona, cena ulepszenia 70,000y
+9 - obrona +4, prędkość poruszania się 20%, ochrona przed trucizną 10%, potrzebne do ulepszania małż i woreczek z pajęczymi jajami, cena ulepszenia 120,000y

Jadeitowe buty. Wymagany lvl 43. Buty dropią z orków, dzikusów.
+0 - obrona +4, prędkość poruszania się 3%, szansa na bonus DOŚ 1%
+1 - obrona +4, prędkość poruszania się 4%, szansa na bonus DOŚ 1%, cena ulepszenia 1,000y
+2 - obrona +4, prędkość poruszania się 5%, szansa na bonus DOŚ 2%, cena ulepszenia 2,000y
+3 - obrona +4, prędkość poruszania się 6%, szansa na bonus DOŚ 2%, cena ulepszenia 4,000y
+4 - obrona +4, prędkość poruszania się 8%, szansa na bonus DOŚ 3%, cena ulepszenia 8,000y
+5 - obrona +4, prędkość poruszania się 10%, szansa na bonus DOŚ 3%, potrzebne do ulepszenia 2x amulet orka, cena ulepszenia 13,000y
+6 - obrona +4, prędkość poruszania się 12%, szansa na bonus DOŚ 4%, potrzebne do ulepszenia 2x ogon skorpiona, cena ulepszenia 20,000y
+7 - obrona +4, prędkość poruszania się 16%, szansa na bonus DOŚ 4%, potrzebne do ulepszenia 2x igła skorpiona i rybia ość, cena ulepszenia 40,000y
+8 - obrona +4, prędkość poruszania się 18%, szansa na bonus DOŚ 5%, potrzebne do ulepszenia małż i 2x szpon skorpiona, cena ulepszenia 70,000y
+9 - obrona +4, prędkość poruszania się 20%, szansa na bonus DOŚ 5%, potrzebne do ulepszenia małż i 2x worek z pajęczymi jajami

Ekstazyjne buty. Wymagany lvl 47. Buty dropią z wysokich fanatyków, wężów, orków.
+0 - obrona +5, prędkość poruszania się 5%, szybkość zaklęcia 1%
+1 - obrona +5, prędkość poruszania się 6%, szybkość zaklęcia 2%, cena ulepszenia 1,200y
+2 - obrona +5, prędkość poruszania się 7%, szybkość zaklęcia 3%, cena ulepszenia 2,500y
+3 - obrona +5, prędkość poruszania się 8%, szybkość zaklęcia 4%, cena ulepszenia 5,000y
+4 - obrona +5, prędkość poruszania się 9%, szybkość zaklęcia 5%, cena ulepszenia 10,000y
+5 - obrona +5, prędkość poruszania się 12%, szybkość zaklęcia 6%, potrzebne do ulepszenia 2x ogon węza, cena ulepszenia 20,000y
+6 - obrona +5, prędkość poruszania się 15%, szybkość zaklęcia 7%, potrzebne do ulepszenia 2x język żaby, cena ulepszenia 30,000y
+7 - obrona +5, prędkość poruszania się 18%, szybkość zaklęcia 8%, potrzebne do ulepszenia 2x żabie udka i biała perła, cena ulepszenia 45,000
+8 - obrona +5, prędkość poruszania się 20%, szybkość zaklęcia 9%, potrzebne do ulepszenia 2x futro yeti i niebieska perła, cena ulepszenia 90,000y
+9 - obrona +5, prędkość poruszania się 25%, szybkość zaklęcia 10%, potrzebne do ulepszenia 2x pazur walczącego tygrysa i krwawa perła, cena ulepszenia 150,000y
Deszczowe buty. Wymagany lvl 51. Dropią z wężów, fanatyków (ezoty).
+0 - obrona +5, prędkość poruszania się 5%, szansa na uniknięcie strzały 1%
+1 - obrona +5, prędkość poruszania się 6%, szansa na uniknięcie strzały 2%, cena ulepszenia 1,200y
+2 - obrona +5, prędkość poruszania się 7%, szansa na uniknięcie strzały 3%, cena ulepszenia 2,500y
+3 - obrona +5, prędkość poruszania się 8%, szansa na uniknięcie strzały 4%, cena ulepszenia 5,000y
+4 - obrona +5, prędkość poruszania się 9%, szansa na uniknięcie strzały 5%, cena ulepszenia 10,000y
+5 - obrona +5, prędkość poruszania się 12%, szansa na uniknięcie strzały 6%, potrzebne do ulepszenia 2x ogon węża, cena ulepszenia 20,000y
+6 - obrona +5, prędkość poruszania się 15%, szansa na uniknięcie strzały +7%, potrzebne do ulepszenia 2x język żaby, cena ulepszenia 30,000y
+7 - obrona +5, prędkość poruszania się 18%, szansa na uniknięcie strzały 8%, potrzebne do ulepszenia 2x żabie udka i biała perła, cena ulepszenia 45,000y
+8 - obrona +5, prędkość poruszania się 20%, szansa na uniknięcie strzały 9%, potrzebne do ulepszenia 2x futro yeti i niebieska perła, cena ulepszenia 90,000y
+9 - obrona +5, prędkość poruszania się 25%, szansa na uniknięcie strzały 10%, potrzebne do ulepszenia 2x pazur walczącego tygrysa i krwawa perła, cena ulepszenia 150,000y
Buty feniksa. Wymagany lvl 55. Dropią z wszystkich ezotów.
+0 - obrona +5, prędkość poruszania się 5%, szansa na uchylenie 1%
+1 - obrona +5, prędkość poruszania się 6%, szansa na uchylenie 2%, cena ulepszenia 1,200y
+2 - obrona +5, prędkość poruszania się 7%, szansa na uchylenie 3%, cena ulepszenia 2,500y
+3 - obrona +5, prędkość poruszania się 8%, szansa na uchylenie 4%, cena ulepszenia 5,000y
+4 - obrona +5, prędkość poruszania się 9%, szansa na uchylenie 5%, cena ulepszenia 10,000y
+5 - obrona +5, prędkość poruszania się 12%, szansa na uchylenie 6%, potrzebne do ulepszenia 2x nogi pająka, cena ulepszenia 20,000y
+6 - obrona +5, prędkość poruszania się 15%, szansa na uchylenie 7%, potrzebne do ulepszenia 2x język żaby, cena ulepszenia 30,000y
+7 - obrona +5, prędkość poruszania się 18%, szansa na uchylenie 8%, potrzebne do ulepszenia 2x żabie udka i biała perła, cena ulepszenia 45,000y
+8 - obrona +5, prędkość poruszania się 20%, szansa na uchylenie 9%, potrzebne do ulepszenia 2x futro yeti i niebieska perła, cena ulepszenia 90,000y
+9 - obrona +5, prędkość poruszania się 25%, szansa na uchylenie 10%, potrzebne do ulepszenia 2x pazur walczącego tygrysa i krwawa perła, cena ulepszenia 150,000y
Buty ognistego ptaka. Wymagany lvl 59. Dropią z wężów i wszystkich żab (nawet tych dużych co nazwy zapomniałem )
+0 - obrona +5, prędkość poruszania się 5%, obrona +1,
+1 - obrona +5, prędkość poruszania się 6%, obrona +2, cena za ulepszenie 1,200y
+2 - obrona +5, prędkość poruszania się 7%, obrona +3, cena za ulepszenie 2,500y
+3 - obrona +5, prędkość poruszania się 8%, obrona +4, cena za ulepszenie 5,000y
+4 - obrona +5, prędkość poruszania się 9%, obrona +5, cena za ulepszenie 10,000y
+5 - obrona +5, prędkość poruszania się 12%, obrona +6, potrzebne do ulepszenia 2x nogi pająka, cena za ulepszenie 20,000y
+6 - obrona +5, prędkość poruszania się 15%, obrona +7, potrzebne do ulepszenia 2x język żaby, cena za ulepszenie 30,000y
+7 - obrona +5, prędkość poruszania się 18%, obrona +8, potrzebne do ulepszenia 2x żabie udka i biała perła, cena za ulepszenie 45,000y
+8 - obrona +5, prędkość poruszania się 10%, obrona +9, potrzebne do ulepszenia 2x futro yeti i niebieska perła, cena za ulepszenie 90,000y
+9 - obrona +5, prędkość poruszania się 25%, obrona +10, potrzebne do ulepszenia 2x pazur walczącego tygrysa i krwawa perła, cena za ulepszenie 150,000y
METIN2PLAYER (20:49) Nie ma nic :-(


Ślub

1. Jak wziąć ślub?
Po pierwsze musimy mieć 25 poziom i partnerkę/partnera. Różnica poziomów nie może być większa niż 15.

2. Jakie przedmioty potrzebujemy na ślub i skąd je wsiąść.
Wszystkie przedmioty kupujemy u wędrującego domokrążcy. Możemy je również zakupić od innych graczy po niższej cenie.

- Smoking, koszt 2,000,000 yang.

- Suknia ślubna, koszt 2,500,000 yang.

- Bukiet, koszt 100,000 yang.

Oprócz tych przedmiotów musimy mieć 1,000,000 yang dla starszej pani za udzielenie ślubu (płaci jedna osoba) i 2x pierścionek zaręczynowy.


3. Nie wiem gdzie jest wędrujący domokrążca. Gdzie go znaleźć?
Te mapki przedstawiają położenie wędrującego domokrążcy.
Shinsoo Jinno  Chunjo

4. Jak zdobyć pierścionek zaręczynowy?
- Kupujemy pierścionek zaręczynowy od innego gracza.
- Wykonujemy misję od starszej pani, gdzie musimy zabić 30 Jin - Hee.

Ten moob występuje bardzo rzadko i dlatego ciężko jest wykonać tą misję.
5. Nie wiem gdzie znajduje się Jin - Hee. Gdzie go znaleźć?
Położenie Jin - Hee.
Shinsoo Jinno Chunjo

6. Co dalej?
Gdy już mamy wszystkie wymagane przedmioty. To idziemy z drugą połówka do starszej pani. Możemy ją spotkać w pierwszym i drugim mieście.
PAMIETAJ: PANNA MŁODA I PAN MŁODY MUSZĄ BYĆ UBRANI W STROJE WESELNE I MUSZĄ MIEĆ OBRĄCZKI W EKWIPUNKU!

Następnie klikamy na opcję "chce się pobrać" i postępujemy dalej ze wskazówkami dawanymi przez starszą panią. Po formalnościach zostajemy przeniesieni do "pokoju ślubnego". Każdy gość dostaje tam maskę uczuć za darmo.

7. Jestem w pokoju ślubnym i co dalej? Są jeszcze jakieś opcje?
Tak, można włączyć śnieg oraz noc. By tak się stało idziemy do organizatora ślubów i klikamy na opcję "rozpocznij ceremonie ślubną", a potem możesz włączyć noc oraz śnieg (wybierając odpowiednia opcje u NPC).


8. Co daje małżeństwo? Są jakieś korzyści z tego?
Tak, po ślubie dzięki obrączce możemy się przenosić do naszej drugiej połówki, korzystać z przedmiotów w Item Shop'ie dostępnych tylko dla małżonków oraz w innych wersjach można dostać losowy skill małżonka na poziomie 1.
UWAGI: Nie możemy się przenosić na płatne obszary (2 piętro lochu pająków), do Wieży Demonów, oraz do małżonka jeśli jest na innym kanale niż ty.

9. Po ślubie mam serce w lewym górnym rogu. Co ono daje?
Serce to pokazuje punkty miłości. Oraz ze małżonek jest na tej samej mapce to ty.

10. Chce się rozwieść. Jak i gdzie to zrobić?
Idziemy do strażnika wsi w pierwszym lub drugim mieście.

Klikamy na niego i mamy do wyboru opcje:
- "rozwód jednostronny" (płacimy 1,000,000 yang, jest to najlepsza opcja gdy małżonek nie gra).
- "rozwód dwustronny" (płacimy tyko 500,000 yang, ale współmałżonek też musi zapłacić)

10. Wziąłem rozwód. Obrączka ślubna zostanie czy zniknie? Będę mógł wziąć ponownie ślub?
Tak, obrączka zniknie jeżeli weźmiesz rozwód dwustronny. Jeżeli weźmiesz rozwód jednostronny, a ta druga osoba nie jest zalogowana w czasie rozwodu to obrączka zostaje u partnera. Można ją oddać u strażnika wsi po wybraniu odpowiedniej opcji. Ślub będziesz mógł wziąć ponownie, tylko znowu będziesz musiał mieć wszystkie wymagane przedmioty do ślubu.
METIN2PLAYER (20:46) 4 Jest lepiej.


Wszystko o umiejętnościach

Jak zdobyć umiejętności (czary, skille)?
Umiejętności (czary) otrzymuje się po zdobyciu 5 poziomu doświadczenia. Wtedy możemy iść do zaznaczonych na mapce dwóch strażników i wybrać drogę rozwoju postaci. Po wyborze drogi w prawym dolnym rogu pojawi się kwadracik z napisem ,,Podnieś umiejętność''. Klikamy na tą ikonkę i wybieramy jakie chcemy mieć czary.

Jak zdobywać punkty umiejętności?
Otrzymujemy je po zdobyciu kolejnego poziomu doświadczenia. W lewym dolnym rogu są 4 małe kule. Pokazują one ile mamy doświadczenia, po najechaniu na nie myszką pokaże się dokładna wartość.

Co zrobić, aby umiejętność przeszła na ten drugi kwadrat?
Aby umiejętność przeszła na drugi kwadrat, który nazywany jest ,M' (mistrz – ang. master) musimy mieć w danej umiejętności odpowiednią ilość punktów umiejętności. Czar wchodzi na M, gdy mamy w nim od 17 do 20 pkt. umiejętności. Czy dany skill wejdzie na M z daną ilością pkt. umiejętności zależy tylko od szczęścia.
Gdy damy 17sty punkt w daną umiejętność mamy 25% szans, że wejdzie ona na M.
Gdy damy 18sty punkt w daną umiejętność mamy 50% szans, że wejdzie ona na M.
Gdy damy 19sty punkt w daną umiejętność mamy 75% szans, że wejdzie ona na M.
Gdy damy 20sty punkt w daną umiejętność mamy 100% szans, że wejdzie ona na M.
Najlepiej, jeśli umiejętność wejdzie na M przy 17 pkt., gdyż nie ma różnicy w mocy skilla pomiędzy takim co wszedł na 17 punkcie a takim na 20., a będziemy te kilka pkt. do przodu. Na początku może się wydawać, że ten 1 lub 2 punkty nie robią różnicy, ale przy 60 poziomie będziemy żałować tych punktów.

Co zrobić, aby umiejętność przeszła z M na G (wielki mistrz – ang. grand master)?
Gdy wbijemy jakąś umiejętność na M możemy ją rozwijać dalej poprzez Księgi Umiejętności(tzw. „KU”) aż do G. Księgi umiejętności można zdobyć z metinów lub kupić od innych graczy. Aby przeczytać Księgę Umiejętności musimy mieć czar na M i KU z tą samą umiejętnością (np. aby rozwijać Duchowy Miecz, poziom mistrzowski Aury Miecza, potrzebujemy KU Aura Miecza). Po czytaniu KU pojawi nam się komunikat informujący nas, czy udało nam się przeczytać księgę. Niestety nie zawsze mamy szczęście i niektórych KU możemy nie zrozumieć (czytanie niepomyślne). Gdy mamy umiejętność np. na M2 i chcemy ją mieć na M3 musimy przeczytać więcej ksiąg niż z M1 na M2. Na każdy kolejny poziom musimy przeczytać o jedną więcej księgę niż na poprzedni. A oto ilość ksiąg, które musimy przeczytać na dany poziom:
- z M1 na M2 jedna pomyślnie przeczytana księga,
- z M2 na M3 dwie pomyślnie przeczytane księgi,
- z M3 na M4 trzy pomyślnie przeczytane księgi,
- z M4 na M5 cztery pomyślnie przeczytane księgi,
- z M5 na M6 pięć pomyślnie przeczytanych ksiąg,
- z M6 na M7 sześć pomyślnie przeczytanych ksiąg,
- z M7 na M8 siedem pomyślnie przeczytanych ksiąg,
- z M8 na M9 osiem pomyślnie przeczytanych ksiąg,
- z M9 na M10 dziewięć pomyślnie przeczytanych ksiąg,
- z M10 na G1 dziesięć pomyślnie przeczytanych ksiąg,

Po przeczytaniu księgi mając umiejętność np. na M5 pisze nam ,,Przeczytałeś 4 księgi''. Oznacza to, że zostały nam jeszcze 4 ku, aby zdolność weszła na wyższe M6. Jest to błąd w tłumaczeniu.
Podsumowując, aby umiejętność weszła na G trzeba przeczytać pomyślnie 55 KU.

Co to są instrukcje i do czego one służą?
Instrukcje umiejętności to prawie to samo co KU, różnią się tylko tym, że szansa pomyślnego przeczytania jest znacznie większa. Po pomyślnym przeczytaniu zalicza nam jako 1 KU.

Dlaczego, gdy chce przeczytać KU pojawiają mi się różne komunikaty?
Komunikat ten oznacza, że musimy poczekać. Ku możemy czytać tylko w odstępach 24 godzin lub większych. Można także kupić zwój z Item Shopu o nazwie ,,Zwój egzorcyzmu'' za 19 Smoczych Monet, po którego przeczytaniu nie musimy czekać 24 godziny, aby przeczytać następną księgę. Innym powodem pojawienia się komunikatu może być zbyt mała ilość doświadczenia.

Zdolność nie weszła na M przy 17pkt, czy można coś zrobić, żeby weszła na M przy 17pkt?
Tak. Są trzy wyjścia w tej sytuacji:
1. Jeśli masz 30 poziom lub mniejszy możesz udać się do starszej pani i wybrać ,,Przywracanie punktów umiejętności'' i za opłatą odzyskujesz wszystkie punkty umiejętności, a także możesz wybrać inną drogę rozwoju postaci np. z wojownika mentalnego możesz stać się wojownikiem Arahan.
2. Możesz kupić księgę o nazwie ,,Opaska zapomnienia'', która cofa 1 punkt umiejętności z tej samej zdolności, dla której jest przypisana opaska.
3. Możemy użyć „Zwoju cofania umiejętności” z Item Shopu za 49 Smoczych Monet, który cofa wybrany czar, lecz, jeśli chcemy cofnąć umiejętność, którą mamy już na M, niezależnie na którym punkcie weszła na M i tak dostaniemy tylko 17 punktów.

Mam już umiejętność na G1, co dalej?
Po zdobyciu poziomu wielkiego mistrza w danej zdolności, możemy ją dalej rozwijać przy pomocy kamieni duchowych.

Na każdy kolejny poziom potrzebujemy jeden kamień duchowy oraz pewną ilość rangi. Kolejne poziomy umiejętności wraz z rangą potrzebna do użycia kamienia duchowego:
- z G1 na G2 potrzebujemy pięćset (500) rangi,
- z G2 na G3 potrzebujemy tysiąc (1000) rangi,
- z G3 na G4 potrzebujemy tysiąc pięćset (1500) rangi,
- z G4 na G5 potrzebujemy dwa tysiące (2000) rangi,
- z G5 na G6 potrzebujemy dwa tysiące pięćset (2500) rangi,
- z G6 na G7 potrzebujemy trzy tysiące (3000) rangi,
- z G7 na G8 potrzebujemy trzy tysiące pięćset (3500) rangi,
- z G8 na G9 potrzebujemy cztery tysiące (4000) rangi,
- z G9 na G10 potrzebujemy cztery tysiące pięćset (4500) rangi,
- z G10 na P potrzebujemy pięć tysięcy (5000) rangi

Tak jak w przypadku czytania ksiąg umiejętności, tak i teraz może nam się nie udać. Jeśli użycie kamienia duchowego się nie uda tracimy tylko połowę podanej wyżej rangi.
Po zdobyciu G10 oraz użyciu kolejnego kamienia duchowego umiejętność może wejść na P (doskonały – ang. perfect). P to maksymalny poziom umiejętności.

Na czym polega dowodzenie?
Dowodzenie pozwala nam na dawanie członkom naszej grupy specjalnych bonusów. Rozwija się je księgami:
- od 0 do 20 (wtedy przechodzi na M1) czytamy Sztukę Wojny Sun Zi, w sumie musimy przeczytać pomyślnie 20 ksiąg,
- od M1 do M11 (wtedy przechodzi na G1) czytamy Sztukę Wojny Wu Zi, liczba potrzebna na kolejne poziomy zwiększa się identycznie jak w przypadku KU, łącznie musimy przeczytać pomyślnie 55 ksiąg,
- od G1 do G11 (wtedy przechodzi na P) czytamy Wei-Lao-Zi, z G1 na G2 musimy przeczytać 10 ksiąg, na każdy kolejny poziom o jedną więcej, w sumie 165 ksiąg.
Tak przedstawiają się kolejne bonusy (pierwszy możemy przydzielić dopiero przy 10 poziomie dowodzenia):

Uwaga! Czas trwania czarów działa tylko na czary rzucane na siebie! Nie działa na tzw. buffy, czyli czary wspomagające innych (chodzi tu o szamanów/szamanki)!

A o co chodzi z kombinacją (pot. combo)?
Kombinacja jest bardzo specyficzną umiejętnością, gdyż możemy ją rozwinąć maksymalnie do drugiego poziomu. Każdy poziom pozwala na dodatkowego ciosu zanim przeciwnik zostanie odrzucony. Rozwijać tą umiejętność możemy dowolną z trzech ksiąg: Sztuka Combo, Zaaw. Combo oraz Mistrz. Combo. Nie ma różnicy którą przeczytamy. Pierwszy poziom kombinacji możemy mieć na 30 poziomie doświadczenia, a drugi poziom combo na 50 lvlu.

Jak działa polimorfia?
Polimorfia pozwala nam na zmienienie się na pewien czas w potwora, przez co znacznie zwiększa się nasza wartość ataku. Do samej przemiany nie musimie mieć rozwiniętej polimorfii, potrzebny nam jest tylko marmur polimorfii, lecz jest to wskazane, gdyż kolejne jej poziomy zwiększają bonus do wartości ataku oraz długość przemiany. Aby rozwijać tą umiejętność musimy czytać:
- od 0 do 20 (M1) Podstawowa Polimorfia (20 ksiąg)
- od M1 do M11 (G1) Zaaw. Polimorfia (10 ksiąg)
- od G1 do G11 (P) Mistrz. Polimorfia (10 ksiąg)

Do czego służą instrukcja jazdy konnej oraz instrukcja oswajania konia?
Dzięki instrukcji jazdy konnej możemy zwiększać poziom umiejętności konnych, których możemy używać mając konia wojskowego (tzw. militar). Instrukcje te możemy czytać od 50 poziomu bez względu na to czy mamy już militara, czy jeszcze nie. Zdobyte punkty umiejętności będziemy mogli rozdać zaraz po zrobieniu wojskowego konia. Maksymalny poziom umiejętności konnej to M1.
Natomiast używając instrukcji oswajania konia podnosimy umiejętność przywoływania konia na kolejne poziomy. Każdy kolejny poziom daje nam większą szanse na przywołanie naszej wierzchowca. Maksymalny poziom tej umiejętności to 10.

Jak rozwijać górnictwo i co to daje?
Górnictwo rozwijamy czytając przewodniki po górnictwie. Każdy kolejny poziom zwiększa wydobycie rudy, lecz umiejętność ta nie działa jeszcze w polskiej wersji gry. Maksymalny poziom to 20.
METIN2PLAYER (20:42) 4 Jest lepiej.


Jeśli komuś nie zalicza misji...


Wiele osób ma problem z misjami na zabijanie mobków
ze im nie zalicza itp.

Przyczyna tego jest najczesciej inny quest który poprostu koliduje z ta misja

Np lv 7 masz do wyboru dziki i przy okazji dostajesz questa zeby zabijac dziki by znaleźć nasionko brzoskwini..
nasionko brzoskwini nie chce wypasc bo masz misje na dziki i kolo sie zamyka..

Wtedy wystarczy zrobic relog.. nie aktywowac misji na dziki (po prawej stronie nie klikajcie kartki) zabijajcie wtedy dziki i wypadnie wam nasionko a potem bez problemowo mozna skonczyc zadanie z dzikami

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.privservermetin2.pun.pl www.e-zwierzeta.pl